Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.
En fitness-influencer fremmer en aktiv og sund livsstil på enhver given social medieplatform.
Det lyder simpelt nok, men der er så meget mere i at blive en succesfuld fitness-influencer, der ikke kun tilbyder rådgivning og støtte, men også arbejder med brands for at promovere produkter og tjenester.
Uanset om du er en fitness-professionel, der ønsker at øge din tilstedeværelse online, eller en person der gerne vil bryde ind i fitness-branchen via online tilstedeværelse som via sociale medier og professionel hjemmeside, er her følgende tips til at hjælpe dig med at blive en succesfuld.
Vælg din niche som fitness-influencer
I fitnessbranchen ejer de succesfulde en niche. Fitness er en overfyldt arena, så du skal skille dig ud. Men at identificere din niche vil også hjælpe dig med at finpudse din ekspertise.
Husk, at vide lidt om alting gør dig til en ekspert i ingenting. Det kræver ekspertise og en vis grad af specialisering at få en betydelig tilhængerskare på sociale medier.
Hvis du er ekspert i bodybuilding, så har du ideelt set ikke kun coachet andre, men selv deltaget i et par shows. Måske har du din egen vægttabsrejse at dele. Uanset hvad det er, eje den specifikke vinkel til sundhed og fitnessverdenen.
At være ekspert betyder, at du kan tilbyde indhold, der vil bringe værdi til dine følgeres liv. Det handler om at skabe tillid.
Et par måder, du kan opbygge din ekspertise på, omfatter (men er ikke begrænset til):
- Hold dig på forkant med den seneste tendens. Fitness, sundhed og ernæringsundersøgelser udføres konstant og ændrer ofte vores opfattelse af de “bedste” måder at komme i form på. Du kan dele uddrag, der er relevante og forståelige for dit publikum.
- Del de seneste industrinyheder. Du kan tilmelde dig pressemeddelelser fra førende mærker eller endda oprette Google-advarsler, der er relateret til din niche.
- Besvar publikums spørgsmål. Selvom du måske skal udføre dine egne analyser for at besvare en følgers spørgsmål korrekt, er dette en ligetil måde at etablere dig selv som ekspert på.
Når du først har etableret din ekspertise inden for et område, kan du naturligvis udvide til en anden niche, hvis du vælger at gøre det. (Men dette bør ikke gøres for tidligt.)
Find din stemme
Din stemme afgør, om dit budskab fremstår som motiverende, sympatisk, kraftfuldt osv.
Ideelt set vil du gå med det, der passer bedst til din personlighed og din målgruppe. Husk, dit mål som fitness-influencer er at hjælpe folk med at komme igennem deres fitness-udfordringer. Din stemme i den indsats vil enten hjælpe eller såre det.
Voice inkluderer også, om du bruger emojis og endda hvilke emojis du bruger. Den typiske længde af dine billedtekster kan også afspejle dine indlæg. Er du kort og præcis? Eller vil du behandle hvert indlæg næsten som en mini-blog?
Når du har besluttet dig for din stemme, så vær konsekvent. Konsistens vil hjælpe dig med at brande dig selv og opbygge tillidsfulde relationer med dine følgere.
Fortæl din historie autentisk, konsekvent
Tænk på din profil som et storyboard for dit fitnessliv. Det betyder, at hvert indlæg er en del af din historie som fitness-influencer.
Autenticitet er en form for valuta på sociale medier. Alt mindre end at være virkelig autentisk vil slukke for dit publikum. Det handler om at give folk et ærligt kig ind i dit liv, at du er et rigtigt menneske, som de kan relatere til.
Vær tålmodig, og fortsæt med at fokusere på den influencer, du naturligt er, og de mennesker du vil tjene.